Nieuwsbericht m.b.t. Corona

In de huidige situatie, waarin we er samen alles aan doen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan, zullen de komende weken, zowel voor u als voor ons, anders lopen dan we gewend zijn.  

Als adviesbureau zijn wij ingericht om op afstand te kunnen werken, waarvoor wij diverse tools inzetten. Thuis werken en relevante documenten en projectinformatie uitwisselen is geen enkel probleem voor ons. Onze afspraken, trainingen, assessments en andere geplande afspraken kunnen in afstemming met de klant doorgang vinden. Op een andere manier, met veiligheid voorop en met de kwaliteit zoals je die van ons gewend bent. Wij staan bekend om onze creatieve methodieken en maken daarbij gebruik van zowel online als offline technieken en van de ervaring van onze collega’s wereldwijd.
 

Meetings:

Individuele of groepsgesprekken kunnen in overleg met de klant zoveel mogelijk doorgang vinden. Zelf maken wij intern gebruik van Microsoft Teams (ook voor Apple gebruikers), waarbij we recent nog met meer dan 25 collega’s en externen tegelijk vergaderd hebben, documenten gedeeld en ook in kleinere teams verder in discussie zijn gegaan. Voor grotere bijenkomsten zijn creatieve oplossingen te bedenken, zoals webinars, webcast en digitale dialoogmappen. Wij bekijken graag samen hoe we daar invulling aan kunnen geven om op die manier samen te ontdekken en vernieuwen.
 

Bedrijfsvoering:

Bedrijven zijn op zoek naar een nieuwe balans. Wij staan, zoals altijd, klaar om voor onze klanten, relaties en iedereen om daar waar het nodig is, in- en bij te springen. Zelfs ‘om niet’, want solidariteit hebben ook wij hoog in het vaandel staan.
 

Onze ervaring met online vergaderen:

- Digitaal vergaderen hoeft niet onpersoonlijk te zijn. Bij online applicaties, zoals bijvoorbeeld Microsoft Teams, kun je elkaar zowel zien als horen. Ook kun je hier je scherm delen en samen aan documenten werken. Je krijgt daarmee zelfs inzicht in elkaars leven. Van de werkplek op zolder (erg populair) tot de stijl koffiemok van collega's.
 
- Host je een vergadering met meer dan 30 personen? Zorg dat je de ‘mute all’ knop weet te vinden, dat scheelt een hoop huilende kinderen, blaffende honden en inkomende telefoongesprekken die afleiden.
 
- Vergader je met een grote groep, zorg dan dat je een chatfunctie inzet. Iedereen kan op een vlotte manier meepraten. En wil je even lekker iets eten tussendoor? Zet je camera even uit.
 
- Met online tools als Microsoft Teams kun je met klanten overleggen en gelijktijdig documenten delen. Na een plenaire aftrap kun je in kleine groepen verder met elkaar discussiëren. Op die manier is het ook mogelijk om een congres of symposium digitaal te organiseren.
 
- Online quizjes, zoals Kahoot en Mentimeter kun je inzetten om alle deelnemers te betrekken.
 
- Online onderzoeken naar de organisatiecultuur en drijfveren (OCI) om verschillen tussen organisatieonderdelen bloot te leggen.
 
- Filmpjes, webinars en webcasts als vervanging voor plenaire bijeenkomsten.
 
- Opstellen van digitale handreikingen, bijvoorbeeld over hoe een gemeente de transitie naar aardgasvrij kan aanpakken.

Wij blijven voortbouwen op onze ervaring en ontwikkelen nieuwe initiatieven om door te werken en voor je klaar te staan met creatieve oplossingen die passen bij je eigen organisatie.

Vragen 

Vragen over hoe wij je kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op om deze samen te bespreken via je eigen adviseur of neem contact op met secretariaat@rijnconsult.nl, 030-2984250. Wij helpen je graag een geschikte werkvorm te vinden. Heb je zelf ook goede tips? Laat het ons weten.

Samen gaan we het werkend maken!